Režim dňa – Medový hrnček

Bzučí cestou na stý kvet,
do košíčka zbiera med.
Čo je to ?
(včela)
S rodičmi si prečítať báseň od Ľudmily Pojavorínskej.
Zadanie pre deti↓
Opísať dej básne a odpovedať na otázky vyplývajúce z textu ↓
Ľudmila Podjavorinská
Medový Hrnček
Za slniečka, skoro zrána,
vstala včielka, vybúvaná.
Vstala – a už letí, hej!
po lúčine zelenej.
Na lúčine v slnka jase
na stá kvetov rastie v kráse,
prvosienky, kašky – hľaď,
kto by ich chcel vyrátať!
A už včielka ku nim sadá
a už prosí, čo by rada:
„Kvietky-krásky, nože, hej!
Dajte šťavy medovej!“
A tie kvety a tie krásky
hneď ju pozývajú z lásky
do svetlice ružovej,
ku hostine hotovej.
A sa smejú, smejú stíška
a jej lejú do kalíška,
do hrnčíčka lejú jej
vonnej rosy medovej.
Pije včielka, chtivo pije,
u kašky i u ľalie
sladký zberá peľ i mok –
už má plný hrnčíčok!
Letí včielka poľom v lese,
hrnčíček si s medom nesie,
keď tu kopŕc! premilá
hrnčíček si rozbila!
Rozbila, jaj! hrnček, sklienku,
rozliala si medovienku –
Poďte, kto má medík rád,
poďteže si pochutnať!
Na konci básne môžte deťom klásť otázky typu: O čom bola báseň? Kedy sa včielka zobudila? Čo robila po prebudení? Čo pýtala včielka od kvetiniek?
V čom niesla medík ?….
Počas týždňa si môžete báseň stále čítať, vybrať si pár slôh a báseň sa naučiť.
S deťmi sa môžete rozprávať o režime,môžte im klásť otázky typu:
čo robili ráno, na obed, čo robíme večer keď je na oblohe mesiac, kedy papáme polievku….

Ak aktivitu dokončíš, môžeš si vyfarbiť priložené omaľovánky ↓


zdroje:
www.estonacik.sk
www.pinterest.com
www.coloring-book.info
Prajeme príjemnú zábavu